fredag 5 december 2008

TILL TOMTEN


Kära Tomten....

Jag skriver till dej som vanligt vid den här tiden på året, jag tror det blir 43.e gången nu. Tycker inte du som jag att det är dags att jag får nåt av det jag önskar.

Det är inte mycket, och det är inte för min skull.... Attention please.....

1. En röd Lap Top LG 300.

Då kan jag skriva på nätterna när maken sover. Vår dator står ju i sovrummet, han blir sååå irriterad, det har du väl märkt. OK den är kanske lite dyr...6999 men det är jag väl värd...


Kommer du ihåg att jag släppte in den där randiga katten som stod utanför grannen.

Han skrek som om han var jättehungrig.. Dörren var ju öppen... Inte kunde jag veta att han inte bodde där... Det gjorde iofs en annan katt, och att dom slogs så dom förstörde hela lägenheten...Det kunde inte jag veta... Tanken var god..ju....

2. En riktig kärringcykel med bred sadel och högt styre. Svart eller röd.

Det är bara för att då behöver jag inget åkkort... Tänk va pengar jag sparar... Visst har jag en jättefin cykel redan, en viiit... Bläää va fult, den blir jättefort smutsig.

3. Kamera fick jag en när jag fyllde år.... Mmmm, det är sant. MEN. Den tar urusla bilder.... Ofta är bara halva huvudet med och när jag knäppte i Sandhamn... Då hamnade allt i vänsterhörnet. Du förstår va?

4. Ett gymkort på SATS.

Det behöver jag väl inte ens förklara. Kanske bäst jag gör i alla fall.

Jo. Om jag håller mej fräsch och så snygg som är möjligt för den här hyddan...

Då blir ju min man glad när han ser mej. Då när han är glad, då är han snäll mot barnen... Och då blir dom också glada.

Då sköter dom sej i skolan så att även jag blir glad, det är det som är min julklapp... Jag får vara glad.

5. En lila mobil. En sån som maken fick häromdan för att han jobbat i firman i 10 år.

Tänk va glada alla blir när jag ringer och pratar med just dom. Du förstår vilken lycka.
Jag har några till men jag tror inte du är mogen för dom än, skulle vara en sån pälsmössa som Tova har på bilden.

Försök nu kära tomten att tänka positivt.

Glöm Katten, glöm att jag råkade klippa sönder Ewas tröja när jag skulle ta bort prislappen... Synd, verkligen...Den som var så fin... Hmm.

Det vore bra om du även glömmer att.... jag vet att ingen tror det.... men jag glömde min mobil på sätet i bussen. Det VAAR en ren tillfällighet att jag vill ha en sån som maken fick från jobbet dan innan.

Om du tänker efter, jag begär inte så mycket och det är ju bara pengar...En världslig sak skulle Karlsson på taket ha sagt.

pokonis A

Inga kommentarer: