söndag 26 oktober 2008

LOPPISLÖRDAG

En sån "vesen" söndag.....Man är ju ingen ungdom längre så kroppen håller på att frigöra sej från vissa fertila rutiner.
I mitt fall visar det sej genom att först luras jag av kroppen att jag kommit väldigt lindrigt undan, ingen blödning på månader.

Till att plötsligt gå över till Stockholms blodbad, jag har duschat tre gånger i natt och nu känner jag mej som sagt lite "vesen".
Halloween kommer som en passande helg om en vecka fast det vete hundan om jag tänker fira på nåt vis.

Tror jag väntar tills kroppen krånglat färdigt och jag slipper eländet, då ska jag ställa till med fest. Nog om det .....

Mycket roligare var det igår.
Jag var på loppmarknad....En jättestor sådan i Solnahallen.
Av en slump såg jag annonsen i tidningen, nämnde det för Ewa som är en riktig "LumpLotta" och saken var klar. Klart vi ska på "Loppis".

Vi fick även med oss Pia och drog iväg vid 11 tiden, en timme efter öppning.
Vilken kaos, folk överallt. Löningshelg och dåligt väder gjorde nog fler än oss sugna på att konsumera, jag trodde inte vi skulle bli långvariga i denna trängsel.

Fel, Fel Fel.

Jag skulle kunna ha köpt hur mycket som helst.
Det fanns massor av saker som jag är lite svag för, typ 50-60-talsprylar till en ganska billig peng.
Som tur är tycker jag inte om att ha för mycket saker hemma, så jag nöjde mej mest med gå runt och njuta av att det fanns, jag kunde klämma på långarmade lampor, svarta prydnadssaker, köksporslin mm.

Nu kom jag inte hem helt tomhänt, ingen risk.......
En lagom stor 50-talsmålning i grälla fäger a 20 kr, en pepitarutig klänning-tunika a 25 kr och en orange glasgodisskål ala 70-tal a 20 kr kunde jag inte bara lämna åt sitt öde...Dessutom stod det faktiskt Annika på alla tre.
När jag kom hem var köptarmen tillfredsställd, energin flödade, vilket passade utmärkt.

Hade kompisar på middag på kvällen så jag gjorde fläskfilegryta och städade på ett kick.

Godisskålen diskades och fylldes med gottis, tavlan hängdes upp i hallen och klänningen ströks för att kunna användas på jobbet på måndag.

Det blev en lyckad lördagskväll i stort sett.....Vi åt o drack gott, även Tova satt med vid middagen innan hon drog till stan.

Det enda abret var att Karin och jag förlorade i Stockholmsspelet senare på kvällen.
Det gjorde min annars så godmodiga väninna aningen "snörpt".
Själv tänkte jag bara på alla härliga färger i tavlan, hur bra glasskålen passar i mitt vardagsrum och framför allt på alla positiva kommentarer jag kommer att få på jobbet i morgon när jag glider in i min nygamla "Loppisklänning" och då blev förlusten inte så viktig.

Hoppas bara "Kärringaflöskrånglet" släpper greppet så jag piggnar till.

Ha en skön söndag pokonis A

Inga kommentarer: