lördag 4 oktober 2008

DET VAR VÄRT DET....

Hur kunde det bli så här.....Knoppen värker, magen vill vända sej ut o in......Det är bara att inse....Mrs P är bakis.....

Vet ju att jag ska vara försiktig med spirituosa drycker men jag orkar inte alltid vara så j-la förnuftig.
Ibland vill man bara dras med i feststämmningen och det gjorde jag tydligen igår.
Hoppas det var värt det....Nu ska vi tänka ...Det kommer att ta tid....

Har nu samlat dom irrande tankarna en smula, visst var det värt lite illamående och skallebang...Herregud, barrsvarvarna var på topp igår.

Camilla har gjort en god vana att bjuda hem hela salongen varje höst på middag och hittills har hon inte gjort nån besviken.

Hon är en riktig festfixare.
Igår verkade dessutom alla vara taggade så redan efter fördrinken var både stämmningen och ljudnivån på högsta nivå.
Jag tror kombinationen småbarn, lite sömn och champagnebubblor kan ha varit avgörande för vissa, ingen nämd och ingen glömd.

Maten var riktigt smarrig.
Kött med höstkantarellsås, hela lingon och råstekt potatis serverades med en mycket matig sallad.
Dessert, en fantastisk chokladkaka, som hon för säkerhets skull gjorde två gånger.
Till den var det glass och Bailys.
Jag tror vi åt och drack och var glada i fyra timmar.

Runt 23-tiden kom sen det vanliga "nu ska vi ut o stuffa snacket" igång och det var lagom, då var vi mogna för hemfärd, jag och Mr P.
Hoppas dom kom iväg till"Garbo".

Hade turen att få skjuts med Inger vars make var snäll och agerade taxi.
Vi fick även med oss salongens riktiga partypingla Gina som insåg att hon skull jobba idag lördag mellan 9-19.
Med tanke på att hon tog fel på toan o garderoben, försvann en bra stund innan hon kom ut med en trasig galge så var nog det lika bra.

Vi lämnade brudarna när dom värmde upp med en riktig "headbanginglåt" från 90-talets början..Tack för en trevlig kväll.

Jag kom hem runt 00.30, sova var inte att tänka på så jag slängde av mej festpaltorna för att dyka in i mysrocken, som låg på golvet, och tillbringa några timmar vid datorn...... Det sa "SPLASH"......YEEEAAAK...
Någon av katterna hade spytt i mysisen...In i badrummet och vaska av sej, nurå, nappar åt mej en kall korv i farten.....Proppmätt men sugen.
Rundar hörnan med fuktiga fötter lite för snabbt....ÅÅÅÅÅÅÅHhh NEEEJ.
Druttar på ändan i spya nummer två.
Nu är den annars så älskade katten väääldigt billig men som tur var vet jag inte då vem av dom två som är skyldig.

Satt uppe till 2.30 innan jag insåg att, nu måste jag sova...Det gick inge bra.
Törs inte tänka på att jag ska ha födelsedagsfika för några kompisar klockan 14.00.

SHIT...nu vet jag vem som spyr...Zumpen la just hela frukosten i min säng.
Tror jag gör honom sällskap, fast på ett lämpligare ställe.....MEN DET VAR VÄRT DET....

pokonis Annika

1 kommentar:

Anonym sa...

ja oj så god mat det var...och feststämningen var absolut på topp!

Gina vännen...jag hade glömt det där med garderoben och toan...hahah

Och vi kom iväg till Garbo...å resten har du ju hört. Haha