måndag 3 november 2008

SÖNDAGSTANKAR

Söndag kväll....Helgen är slut så också höstlovet.
Maken o sonen kom hem för några timmar sen, allt är som vanligt igen.
Det är väl bra....

Hur blev det med allt jag skulle göra och hinna med denna helg?
Inte mycket kan jag väl lungt säga...Spelar ingen roll egentligen, när har jag någonsin planerat nåt förut.

Ett exempel.
När jag blev gravid första gången ringde jag min mamma för att berätta vad som väntade......
Hon blev alldeles tyst en lång stund, sen sa hon...

-Jaha, men det är ju så.....Varför skulle du planera det när du aldrig planerat nåt annat......?

Hon visste inte ens att jag träffat kille, knappt jag heller iofs.
Om jag säger att vi träffades i mars -89...Tova är såg dagens ljus januari -90, född 2 dagar för tidigt......Hoppsan Kerstin...

Eller när jag ringde hem och berättade att jag skulle flytta till Stockholm om en månad.

-Var ska du bo...? Frågade mamsen.

-Ingen aning, men det ordnar sej nog, svarade den grymma dottern, jag alltså, och mamma fick ångest.

Nej....Helgen blev...annorlunda, men helt ok......OCH....Jag kom på en sak.
Mina nya mediciner har visst börjat verka.
Det märkte jag när jag satt och skrev ner ett matrecept.
Handstilen var nästan som vanligt.
När jag sen började tänka efter kom jag på mer saker på +sidan.

Pratar bättre...Inte haft lika många dosglapp...Sover bättre...Kroppens ständiga "pirr" är inte längre alltid där....

Nästa vecka ska jag gå till simhallen och ge mej på frisim o fjäril.
Skulle då även det här med att koordinera funka och att kramperna uteblir, det sista är det viktigaste, då j..lar...Då är jag på gång vänner.

Då måste det firas på nåt vis......Hur väntar jag med att tänka ut tills jag provat...Om ni kommer ihåg och ids får ni gärna skänka mej en "styrketanke" på fredag förmiddag, det är nog först då jag kommer iväg.
Känner mej nästan redan lite pirrig av förväntan...Vänta nu.....Pirriig??......Hoppas det bara är förväntan...

pokonis A

Inga kommentarer: