söndag 7 september 2008

DIAGNOS MED EN KNORR

Varför måste vi samla på så mycket "dynga" i vår familj...
SLE, LED, Parkinson, Rosasia, Astma, Lactosintollerans, Ulcerös colit, Tandemalj som smälter bort, lite Sjögrens syndrom och så nu mammas diagnos......Wegeners granulomatos???
Vad är det?

När jag tittar på internet står det att det är en ovanlig reumatisk sjukdom...Precis som SLE.
Att det ofta sätter sej på lungor och luftvägar men drabbar i regel hela kroppen.
Börjar oftast som en förkylning med feber och snuva, som det gjorde med mamma.
Behandlas med cortison och vid svårare fall, cytostatica (cellgifter).

Mamma fick cortison i fredags och redan efter några timmar mådde hon mycket bättre.

Nu är hon hemma hos pappa igen. Vi pratades vid för några timmar sen, vilken skillnad...Hon är tillbaka på banan igen, Tack någon.

Jag tycks få behålla henne en stund till. Det ska vi fira med ett besök i Karlstad till helgen, jag Mr P och lilla Frk SLE.

På denna glädjens dag känner jag mej riktigt generös. Därför ska ni alla få ett supertips.....

Om ni som jag har problem med dessa f-b n fruktflugor, gör sisåhär....

Rödvinsvinäger + några droppar diskmedel i tex ett litet glas.
Placera där det är som värst, oftast i köket...och simsalabim...ligger fluguschlingarna på botten och fattar nada....Prova, det hjälper..

pokonis Annika

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag brukar säga till barnen: "Livet är orättvist, sen dör man!"

Men det som inte dödar, det härdar...

Anonym sa...

mycket klokt och helt sant.
pokonis

Anonym sa...

Jag tackar för tipset - ska lägga det på minnet och det var som du sa kort och bra!
bollnasbloggens belgo :-)

Anonym sa...

det där tipset ska jag ta med mig till sandhamn, som jag får psykbryt på dessa fruktflugor när jag e där.... grr

/S