lördag 23 augusti 2008

SKOPROBLEM

Har ni sett Sex and the city?
Har en känsla av att majoriteten av det kvinnliga könet säger..endera Jaa, eller...Inte än, men jag ska....Medan herrarna vrålar ALDRIG....Eller undrar...Vad?
Fortsätt läs pojkar, ni kanske lär er något.

Ni kan tex lära er hur viktigt det kan vara med skor....
I går var den stora "skoletardagen" och jag kände mej lite som Carrie Bradshow när jag sprang runt på stan och letade efter ett speciellt märke.
Skillnaden var bara att Carrie är "stadd vid kassa" och älskar Manolo Blahniks dojor.
Själv kan jag inte ens tänka hans namn utan att trampa snett eller snubbla (kolla klackarna).
Ännu mindre kan jag köpa ett par om jag vill äta resten av hösten.

Nej, eftersom jag är en 25 procent sjukskriven, Hallux Valgus opererad 48 åring så borde det vara Ecco eller Scholls som fångar mitt intresse, men nu är det ju plånboken som bestämmer så Din Sko eller Wedins duger gott....I vanliga fall.
Igår var det annorlunda, jag letade efter en speciell sko. En halvkänga i tyg med blixtlås och fusksnörning från HM . Har ett par i vitt, men det börjar gå mot höst så nu vill jag ha ett par svarta också.

Förra veckan, innan jag märkte att hösten närmar sej, var jag inne i en butik på Söder.
En hel vägg var klädd med denna sko i vinrött, blått, svart och en militärvariant.
När jag kom hem insåg jag att det var dumt att inte investerat i ett par svarta.
Nu fanns det många kvar så när jag två dar senare kom tillbaka blev jag mest förvånad när jag såg resterna. Ett par blåa i strl 40 och många av militärvarianten kvar...Inte en enda svart sko...Tottalli finito.....SNOPET.

Efter det har jag plöjt genom Vällingby, Solna och Kista....Samma resultat..
Nu var det alltså dags för Cityutbudet.
Vet ni hur många HM det finns i City?
Inte jag heller, men det verkar finnas ett i varje gathörn och alla hade slut på "min" sko.
Jag gav upp...Drog mej tillbaka.
Tänkte ett ögoblick köpa den vinröda varianten men hejdade mej i sista sekund.

Missmodig sneddade jag över Hötorget för att möta upp Maja och Ewa vid Kungshallarna för en kopp java när jag såg skylten......Halva reapriset på alla skor. Wedins skulle tydligen göra plats för höstnyheterna.... Man kan ju alltid kolla.

När man kliver in i den butiken, börjar det med en rulltrappa.
Där stod dom....Mina skor...
En halvkänga med fusksnörning och det allra bästa...Den här fanns brun eller svart i skinn för 150 spänn....Snacka om rea.
Brun var det jag helst ville ha, så det köpte jag. Grejen är att nu sitter jag här och ångrar att jag inte slog till på ett par svarta också när det var så billigt.

Åker nog in till stan idag och rättar till misstaget...Det fanns ju så många kvar....

pokonis Annika

3 kommentarer:

Anonym sa...

ett tag tänkte jag nästan... shit jag måste tipsa dig om vad jag gjorde när jag letade ett par skor jag ville ha. Men ditt skoproblem fick ett lyckligt slut här i stan.

Det fick mitt också, men i Västerås...vad gör man inte för ett par skor???
..jag är inte bara hudterapeut jag e skofetischist också hehe

Anonym sa...

Och jag letade INTE efter några skor alls, jag skulle ju ha en liten cool, svart väska, men titt på f...n hem kom jag med bruna, platta skor (kängor)i skinn med snörning, nedsatta till 150 kr på Wedins i Linköping. Tala om att din blogg påverkar fölk! Gu va poppig jag blev!
Jahapp!! Kramis Moonlight! Hils ho nere!

Anonym sa...

Det var verkligen som f...n, visst är dom snygga.
pokonis