lördag 5 juli 2008

TREVLIG SOMMAR

Väl mött i sommarnatten.
Har varit på restaurang med Ewa o Pia för att , för min del fira att nu är det semester.

Delade på några "smarriga" efterrätter, drack lite gott vin och avslutade det hela med en riktig klassiker...Friterad Camenbert med varm hjortronsylt o friterad persilja.
Det blev lite för mycket av det goda så "verkmästarn" där i magen har nog inte lyckats skyffla undan osten. Den ligger nu som en propp i systemet och hindrar Madoparken att göra sitt.
Det pirrar o vibrerar så nu har jag gett upp sovandet och börjat packa istället.

Det är bra, då kan jag ligga lite längre i morgon .

I morgon....senare idag menar jag, närmare bestämt 10.25 tar jag tåget västerut.
Tre veckor i dom Värmländska skogarna kommer att göra mej "gött".

Håll tummarna att det blir tre torra och soliga veckor då jag kan Sola (undrar om det är så bra för utslagen med sol, hmm) Simma och Spatsera....
Blir det regn kan jag i och för sej hjälpa Catherine att flytta, hon och Henrik har precis köpt hus. GRATTIS.

Grilla, Gosa och umgås med Goda Grannar hör också till planerna.
Även det går för sej i regn o rusk så det ska nog ordna sej. Tre veckor går fort.

Eftersom jag är en sån generös typ tänkte jag dela med mej.
Ni alla får också tre veckor ledigt.... från mej.
I stugan finns nämligen ingen dator.

OM jag inte får abstinensbesvär och lånar en förstås.
Kanske hittar jag världens grej som jag bara måste berätta för er, ja riktigt säkra kan ni nog ändå inte vara.

Däremot kan jag garantera en annan sak...Jag kommer tillbaka...Hoppas ni gör det också.

Ha en riktigt skön treveckors period, tavarapåer.

pokonis Annika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en riktigt trevlig semester! :)

V.

Anonym sa...

Ha riktigt skönt med alla de dina omkring dej! Stressa av och hitta ditt "inre rum", det tar lite tid men är viktigt! Lämna nu tredjevinn en stund. Här och nu gäller när man har semester det vet du ju och det kan du behöva efter denna vår och försommar med alla hälsoproblem. Glassbilen har en riktigt god glass som heter Center, kolla den du!! Ses snart! Kramis från Moonlight.

Anonym sa...

jag ser redan fram emot en låååång berättelse om sommarens bravader i de värmländska skogarna om tre veckor!

vila upp dig nu och kom tillbax med nya krafter och nya hyss å tilltag i augusti!
kram stina