onsdag 18 juni 2008

VÅGVELIG

Midsommarhelgen närmar sej med stora kliv och jag har äntligen fattat ett beslut....Nä, jag åker ingenstans.
Likadant varenda år. Gissa vad som är problemet....VÄDRET förstås. Detta stora Svenska världsbekymmer. Allt vi tar oss för med hänger på vädret.

För två veckor sen var det kalasfint. Solen sken från en klar himmel, nästan utan undantag hela veckoslutet.
Det visste vi genom en bombsäker vädergubbe på tv redan veckan innan.

Så vad gjorde vi då?
Redan på onsdag eftermiddag fes vi iväg till landet i Volvon för att njuta av vareda minut.
SOM VI NJÖT!

Är det då för mycket begärt att få en likadan midsommar???
Tydligen är det så, för prognosen för Värmlandsvädret, har visserligen varierat sej lite men 15 grader, mulet och regnskurar är väl det som figurerat mest.

Först skulle vi åka, då lurade vi Britt-Marie och Peter som har stugan mitt över sjön att också åka dit.
B-M och jag var lekkompisar när vi var små, och nu har vi funnit varann igen.
Jag pratade även med Inger på jobbet, som för övrigt kommer från Torsby.
Henne bjöd jag in med familj och dom tyckte det lät "görkul"....
Sen började eländet.
Väderprognos nummer ett.
10-15 grader, regn och knappast nåt uppehåll. ..SUCK!
Hur kul är det att sitta ca 20 personer på en 16 kvm stor veranda i hällregn.

Nästa såg lite bättre ut och den sista prognosen lovade 15-17 grader, mulet men inget regn.... Nästan drägligt.
Ska vi, ska vi inte. Detta eviga velande. Jag skyller på att jag är född i vågens tecken, kan aldrig bestämma mej.

Vet ni att en kompis till mej fyllde 20 år, (ganska länge sen m.a.o) hon önskade sej en ryggsäck.
Jag och en annan kompis hittade den perfekta ryggan för henne, det var bara ett problem....Det fanns grön eller röd....
Vi var båda födda i vågen, kommer du ihåg det här Anita...?
Så vad blev det?
Nåt helt annat, kommer inte ihåg vad, men vi tvekade, bytte och bytte igen tills vi var alldeles vimmelkantiga och tog nåt som vi inte alls tänkt, som Karin antagligen inte heller ville ha.
Så är det att vara Våg.

Nåja, Inger ångrade sej och ville stanna hemma, förståligt.
B-M o Peter har ännu inte gjort nåt val, men som jag skrev i början........
Vi stannar hemma....Japp, tänker inte ändra mej igen....Tror jag i alla fall...

Vi kommer att fira midsommarafton med Eva o Anders på deras kollonilott, och Anna o Kenta
med Fred o Cornelis.
Kanske går vi och tittar på kollonisternas midsommarfirande, har hört att det ska var både vackert och roligt.
För att regna bort i Skärjen, det gör jag inte...Å andra sidan...Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...Har jag hört.....ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH!!!!!!!!!

pokonis och trevlig midsommar, Annika

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är glad att du tog ett aktivt beslut att vara "hemma i stan" på midsommar. Det kan vara en grön midsommar med sol och regn trots att det inte är på landet. Vi ses på kollot. Eva P