måndag 14 april 2008

SMÅTT O GOTT...

I morgon ska jag börja packa.

Mr P och jag ska ut och resa igen.

Den här gången ska vi tillbaka till den situationen där vi träffades på riktigt för första gången, vi ska till snön.

Salong Copparstrået ska nämligen på kurs till Åre, vi ska få lite ny inspiration när det gäller klipp o färg vilket alltid är både nyttigt och kul.

Samtidigt tänkte vi uppleva gamla minnen, Mr P och jag, kolla hur det går med "vänstersvängen".

Uschianna, jag har inte åkt skidor på sex år då diagnosen Parkinsons sjukdom blev ett faktum.

Spännande, skrämmande och ....skitkul.

Kommer vänstersvängen att funka??
Klarar jag av att åka lift, allting går ju så fort??
Vad ska jag ha på mej i backen??

Ja, frågorna är många, svaren kommer på söndag kväll.
Håll tummarna att "kröppastöllet" funkar och att Mr P inte surar ihop.


Nu till en helt annan sak.
Jag kan meddela att min period av vetgirighet nu är över.
Den blev väldigt kort och inte speciellt intensiv.

Nej, jag insåg att det finns så många duktiga läkare och forskare som håller kollen på vad som händer.
Själv är jag nog bättre på att ha Parkinson och tänker nu fokusera på att bli ännu bättre på det.

Sen får jag nog även erkänna att jag mår bättre psykiskt när jag inte vet för mycket om vad som kan hända. Det blir nästan som att bara gå och vänta på det värsta då.

Så till sist....

Till Tina.
Klart du vågar, hon behöver flera "försökskaniner", jag har kollat.
Hör av dej till mej, när du vill, om du har frågor.

Eva....
Tack snälla för dom goa orden, jättekul att du gillar det.


Väl mött, hoppas inte Åre är blött
pokonis Annika

Inga kommentarer: