söndag 9 mars 2008

UGGLA:s "FLEMMINGS"...


Hej.

Då var det dags att testa dansskorna. Mars månad jag sa, mars månad det blev.

Från början var vi sju entusiastiska damer men som vanligt droppade dom av, en efter en och till sist var vi tre kvar,Hilde, Maja och jag.

Vi träffades hos Maja för att ta en drink och se på melodifestivalens andra chans.

Jag ville ju vara med och heja fram Suzzie Tapper, jag ringde och röstade men det räckte bara till semifinal. Hon förlorade mot Nordman vilket går över mitt förstånd och långt in på prästens, hans låt lät som "Vandraren" version nr 176.

Sibel och Nordman var dom två som får vara med och slåss i Globen. Inga kommentarer.



Vi kom till Flemmings runt halv tolv, jag saknade Ewa. Hon och jag är dom riktiga dansfreaken, "lantisarna" skulle nog tjejerna säga , vi brukar i alla fall trivas bara vi får dansa med någolunda normala karlar. Maja hade oturen att bli uppbjuden av en herre som badat i rakvatten, hon fick nästan en allergisk chock och gick hem efter en knapp timme.

Min första kavaljer berättade stolt att han varit på stor middag på Strandvägen där det serverats b.l a ostron. Han upplyste mej genast om att han ätit 5 st och var därför mycket lättförförd, hmmm. Sen slet han i mej i något han kallade "Östermalmsbugg".

Konstigt nog blev jag inte imponerad.

Andra upplevelsen var en kille som nog tittat på Stefan Holm när han tog vm-guld tidigare på kvällen, han hade ribban kvar i brallan, det var lite genant, jag kände mej väldigt svankryggig.

Den herren fick bara en dans och det var en för mycket.

Men jag hann även med några trevliga och dansanta killar innan även Hilde tröttnade och gav upp. Vi bor åt samma håll så vi tog sällskap hemåt.

Lite besviken var jag att kvällen blev så kort, men när jag hämtat ut kläderna hade jag fått ett meddelande från Uffe. Det stod, kl är 00.30, vill bara gratulera till våra 17 år.

Helt plötsligt var det helt ok att åka hem, han kom ihåg vår bröloppsdag!



Väl mött inte längre lammkött.

pokonis Annika.



Ps. Vart ska man gå om man inte är singel, älskar att dansa , har en man som inte dansar.

Det måste ju finnas nåt ställe för oss.

Inga kommentarer: