måndag 24 mars 2008

PÅSKHELG

Hej,

Nåt jag lärt mej genom åren är att det underlättar om man är lite flexibel.

Det är ju inte alltid det går som man tänkt sej.

Den här helgen tex.

Vi är alltid i Skärjen på Påsk, öppnar upp för säsongen kan man säga.

På Påskafton skulle vi varit på fest hos Snabbe, jag är inte säker på att han visste om att jag skulle komma men så hade vi i alla fall planerat, Catherine och jag.


Men så blev det inte.

Kanske börjar man bli gammal och bekväm men det var dåligt väder som stoppade oss.

Nu blev helgen väldigt bra ändå.

På Långfredagen var vi bjuna på jättegod middag hos grannen.

Där tvingades vi även genomlida hur den Värmlänske grisbonden fick stryk av en Skånsk kock och en speedwayvärldsmästare från Dalarna i DANS........ skandal, fast rättvist dessvärre.


Påskafton hade vi lunch i vårt lilla kök.

Vi var åtta personer runt bordet, det är lagom för fyra men det är så himla kul när det pratas o skrattas, speciellt när det är många av ungarnas kompisar.

Nu var vi tre vuxna o fem ungdomar.

Tova, Nadine och Emma satt kvar och pratade i timmar. Sånt är man inte bortskämd med, det gäller att njuta av karamellen.

Jag önskar jag hade ett stort "bonnakök", Då skulle jag dundra och koka stora långkok och bjuda hem massor av folk.( och så skulle jag vara rik och ha en hushållerska också)


Påskdagen var den första av två "äntligen hemma dar." Vi målade och tapetserade i äkta Martin Timell anda.( nu kanske han snickrar mest men ni vet vad jag menar)

Vår förut blåbär o mjölk färgade hall är numera ljus gräddvit med en grå o vitspräcklig fondtapet.
´
Vi har pratat om det i ca 2 år, nu äntligen blev det av. Snyggt. Å´ bara för att det blev för kallt....

Nästa helg är det ytterhallens tur att få en facelyft och jag har stora planer till ett pyttelitet utrymme.

Bort med stora sko o hatthyllor och in med smidigare varianter där jackorna hängs mot väggen och inte sticker ut.

Uffe är skeptisk men jag mycket envisare.

Blir det bra kommer en bild. Om inte finns det risk att just denna del av inlägget,... bara försvinner.


Idag är det Annandag påsk.

Jag har haft en minst sagt omtumlande eftermiddag som jag känner att jag nog måste smälta innan jag delar med mej av.

Därför får ni snällt vänta lite innan ni får veta vad jag varit med om.......



Väl mött, på nåt okänt har jag stött

pokonis Annika

Inga kommentarer: