lördag 23 februari 2008

NYA GLASÖGON..

Jag behöver nya glasögon.

Processen började redan i Borås där Katrin, Lena och jag "knallade" runt i knalleland på jakt efter nåt kul att ha på näbben.
Det värsta var att jag hittade det, två skitsnygga bågar och chans att få en undersökning samma dag.
Grejen är att det känns något fånigt att handla i Borås när man bor i Stockholm, utbudet
borde, i allafall inte vara mindre, här.
Så jag väntade och nu var det dags. Det var inte lätt, vilken djungel, där går man lätt vilse vill jag lova.

Alla dessa erbjudande gör mig vimmelkantig.
-Köp två, betala för ett....
-Betala för ett , få två på köpet....

Detta måste undersökas så jag började med Direkt optik där man får två på köpet.
Det är jättebra, för ett par slipade solbrillor har jag önskat länge.
Där hade dom inte speciellt snygga bågar, men hittade efter många om och men tre som var OK..
Glasögonmannen räknade ut att det skulle kosta drygt 9000:- . Hujeda mej, va dyrt det blivit sen sist. Det betyder ju att ett par kostar 9000:- annars är det inte två på köpet, hänger ni med...
Eftersom jag inte var helnöjd gick jag vidare till Specsavers.
Bara namnet borde göra att jag som värmlänning inte ens skulle gå in.
En spec...k hemma har inget med ögon att göra.I alla fall inte i Munkfors.
specsavers får man två par och betalar för de dyraste.
En liten ambitiös man la beslag på mej, han tvingade på mej det ena bågparet fulare än det andra. Vi hade verkligen inte samma smak, vilket var svårt att få honom att förstå.
Till slut hade vi (han) plockat ut två bågar, som enligt hans uträkningar skulle gå på drygt 7000:-.
Helt plötsligt kändes inte solbrillorna hos Direktoptik på köpet längre, eller..?
Han skrev upp bågnumren och jag lovade komma tillbaka för undersökning.
Jag ljög.

I går tog jag med en kompis,Ewa, till ett annat specsavers i Vällingby och där kände jag mig genast trygg.
Två unga jättegulliga tjejer tog hand om mej på bästa sätt.
Dom plockade fram bågarna "han" hade valt ut, varpå alla tittade på mej,och sa.."och hur tänkte du nu"..?? Det var ju inte jag som tänkt!!

Vi började om på nytt och hittade tillsammans två skitsnygga bågar, och nu skulle det kosta 5.200:- , och detta inom samma kedja!!
Dessutom ingick synundersökningen, i och försej med en lapp från tidningen.
Kanske ska jag fortsätta till nästa ställe för att se hur billigt det kan bli.

Nej, nu känner jag mej helt nöjd, och på torsdag ska jag dit för undersökning.
Vet ni hur bra säljare dom här två gulliga tjejerna var?
När vi gick därifrån hade även mitt smakråd Ewa beställt synundersökning,
och lagt undan ett par bågar.
Man kommer långt med vänlighet..

pokonis Annika

Inga kommentarer: