tisdag 26 februari 2008

DUMT FÖLK..

När jag gick till jobbet i morse kom jag ihåg nåt som hände för ett par år sen.

Jag var hemma i Munkfors på semester och var inne på ICA för att proviantera när jag fick syn på henne.
Hon var en tjej jag umgicks mycket med på 70-talet när jag bodde i Karlstad.
Jag kommer ihåg att när vi skildes åt sist var vi inte vänner, men jag kan banne mig inte minnas varför.
Men arga var vi, bägge två.
Nu hade det gått ganska många år, så jag tänkte.

-"Äh, va skjöven", långsint har jag aldrig varit...
så jag gick fram och sa-HEEEJJJ......

Jag ångrade mig på direkten.

Hennes blick sa på en gång att hon hade minsann inte glömt.
Jag måste erkänna att nu var jag väldigt nyfiken på vad det var vi bråkade om men jag vågade inte fråga.
Efter en kort något krystad konversation sa hon.

-"Jag hörde att du fått Parkinson".

Det kunde jag inte neka till, men jag hann bara nicka så sa hon.

-"Man får dom sjukdomar man förtjänar"........

"Öh,,,, jaså, det säger du",var det enda jag kom på.
Hur jag kom därifrån vet jag inte men fort gick det .

Tänk om hon har rätt.....


"En flicka full av elakhet
en jävlig liten snärta
hon får skylla sej helt själv
och nu stå ut med smärta
för om man inte sköter sej
är snäll mot dom man känner
sjukdom invaderar dej
och du får inga vänner"


Som om det vore möjligt, hmm....

väl mött, jättestött

pokonis Annika

1 kommentar:

Anonym sa...

Du och Nils Ferlin, ni kan ni!

Gissar att hon insåg att hon hade mindre hjärna än du, och det är ju alltid lite jobbigt. Självkänslan blir ju därefter. Men ... jag blir ju nyfiken på vad du gjort henne. Kan du inte försöka komma ihåg. Bergis dansat som en gudinna med någon som hon hade en förhoppning om att flirta in sig med.

Fy dig Annika att göra på detta viset;)


POKONIS Karin